ala anje...apsal la begini....

Kalo ikut kelende...arini da nak masuk 2 mggu raya..sabtu lepas kl jem teruk ptg2 pasal org p open house. Gila ah..dgn hojannya...dgn jemnya..dah kenapa aku rajin sgt ke opis? tido kan nyaman2 gitu..hahaha..siot ah..ni suma sbb si ayu.. hampeh betui.. kalo ku tahu ko tanak buat maintenance kat opis ni, tak payah aku dtg... tido sedap woh..
Tapi last ahad, aku g umah mak mentua aku..plan laki ai nak tido sana malam ahad tu..tp tak jadik pasal ada yat..yat tu anak buah adik ipar aku..jd kalo kami tido sana, confirm tak cukup bantal..pasal sana stok bantal dan toto mmg limited..
Ptg tu time hantar zul, anje sampai...lepas raya, kalo ikut ni la first time nak jumpa si kecik ni..masa ni nak kata rindu tu..susah nak cakap..sbb kalo anje da kembali stay dgn biological parents dia, dia jadik lain sket..pendek kata dia akan jd unfavorable anje (bagi aku la)..Tapi kali ni lain..masa dia dtg, auntie dia yg sambut..aku dok sibuk main dgn yat si budak cengeng..Tapi bila dia nampak aku aje, dia da tanak kat org lain dah..nak aku dukung aje..Tapi masa ni aku nak "demand" pun tak sampai hati.. anje da lain sgt..
Anje yang bulat, pipi terlondeh sampai tak nampak hidung suda tada..yang tinggal cuma isi sikit, badan yang kurus, muka cengkung..bila angkat, alahai...ringan sangat..muka dia comot..dgn hingus yang kering..kulit hitam terbakar..mungkin banyak main waktu di kampung..Aku layan dia sambil lap2 hingus kering di pipi budak kecik ni...bekas minum air oren kat bibir pun masih berbekas..yang paling sayu tu..anje tunjuk jalan belakang..jalan belakang ni mmg banyak kucing..dan anje mmg suka kucing..banyak kali dia tunjuk jalan tu sampai aku ckp
"mana ada cat kat situ"
Tapi anje jawap "nak nyam nyam" **nyam2 read: makan ~budak 2 tahun, okei?
Aku mcm tak percaya dia ckp nak makan..jd aku panggil auntie dia.. Anje keep repeating "nak nyam nyam..nasik" Ya Allah, masa tu airmata aku mcm paip..laju je keluar..sebak sbb anje mintak nak makan nasik..tapi bila auntie dia ckp kat mak bapak dia..mak bapak dia ckp..dia baru makan..so tak payah kasik nasik. Sedih tgk anje..hilang rasa ego pada si kecik bila tengok dia mcm ni..
Selama masa anje merengek lapar, aku pandang mak bapak dia yang busy cam whore.. sudahnya kami belikan nasik bungkus dgn ayam..on the spot dia makan dgn laju..
Hmmm...apa nak buek.....

No comments:

Post a Comment