focus dlm hidup

Huish... sudah lama tak buat public mutual..sedar2 lesen da terminated. Adeh... dah satu kerja nak kena mintak surat sokongan deenia dan dennis utk sambung lesen. Tak pe.aku akan buat pada bulan 3 nanti. Insya Allah..

Hari ni first time bayar ptptn guna online. Sudah banyak improvement. Kalo ku tahu service ptptn sebaik ini dulu...sudah ku bayar habis guna online.. tak yah semak- semak g kl sentral bayar kt kiosk. anyhow.. aku akan cuba hbskn ptptn by end of this year jugak.. 

Ok.. mukadimah ni mcm tak menerangkn apa maksud focus dlm hidup itu.. tajuk dgn jalan cerita mmg jarang selari.. contohnya mcm playboy itu suami aku.. awal2 mmg nmpk playboy.. hujung2 da nampak mcm lain mcm sikit.. tak pe..yg lain mcm tu kita simpan sendiri je.. 

Sbnrnya aku nak ckp..sebab banyak sgt tengok drama melayu kt tv recently..sedikit sebanyak kasik influence mindset jugak la.. aku selalu tgk pelakon berlakon, balik rumah, wow... hebat gila rumah dorang.. set sofa, kemasan dapur, bilik.. interior design yg tak pernah kalah la.. sampai every times pn aku mesti terfikir, bestnya ada rumah mcm tu.. bestnya ada decor mcm ni.. bestnya ada dapur mcm itu.. adeh la.. tetiba smlm masa aku balik..aku tersedar yg sebenarnya..apa yg dlm lakonan tu sbnrnya aku dh achieve pn.. At least bila balik rumah, aku boleh letak barang atas kerusi dining, landing di sofa, on tv, duduk d balkoni mengadap view bukit bukau selayang, tgk fire cracker almost every nite d bulan february dan berbaring d katil empuk setiap malam.. even the decoration might not as good as seen on tv, but at least, i owned it. and now, i am proud of it.. tetiba rasa nak tepuk bahu sendiri dan cakap, "tak sangka kau boleh berjimat dan beli barang sendiri" ku ingat kau akan tido atas toto just like the old day before... no tv, no dining set.yg ada cuma washing machine..hahaha...kesian... 

Tak pa... aku sekarang mcm risau bila rumah batang kali dah siap, kami tak ckp duit nak buat renovation.. kesian kn? duit dlm simpanan tidaklah seberapa.. kos pula makin tinggi... tapi yg pasti tema dapur nanti hitam putih pasal bangpol da admire sgt dgn design wak doyok depan rumah ibu.. mmg beliau buat cntik gila.. hitam yg ada glittering2 gitu. 

Skrg musim panas... dan sudah 2 hari hujan petang.. alhamdulillah.. harap2 kebakaran hutan dpt d padamkan.. kesian haiwan liar.. eh, betul ke bekalan air d selangor d tutup sebahagiannya? kalau betul d tutup demi agenda politik, saya doakan org yg terlibat, bertaubatlah.. politik hanya dunia semata2.. pinjaman.. tak perlu obses sebab in the end, those things will be asked..apo ekau nak jawap? Jgn aniaya rakyat marhaen yg tak berslh... 

Ok, sekian. 

Mempersembahkan... sambal bilis hijau, lala pedas menangis, sayur rebus, pulut panggang dan lepat pisang..
Gmbr mmg tadek kena mengena dgn post ini.. hahahaa

No comments:

Post a Comment