perempuan punya kisah

Sebenarnya aku agak frust pasal ini kali pertama aku hadapi situasi konflik tempat kerja.
Semuanya start sejak thun lps bln 7. Ingatkn bulan 12 sudah settle tapi taktau pulak aku yang rupanya mslh ni ambiguous.. Dan takkan settle kalau sikap aku dan rakan2 tidak berubah.
Aku tertunggu2 juga mesyuarat yg janjinya setiap bln nk buat supaya mslh sama tak berulang..tp kalau yg d atas sudah culas dgn janji sendiri.. Mcm x mgkn masalah ini cuba atasi.
Banyak isu dalaman yg patut dteliti tambah2 department ni sepatutnya yg menjaga kebajikan masyarakat..tp sbaliknya yang jadi,siapa yg mahu bersuara seakan d anggap musuh. Xkn mahu d kipas bontot? Mau d upgrade jd ekon? Maaf, aku patut minum kopi legakan tekak.

Untungkn menjadi pembodek. Bercakap seperti tak pernah silap tapi bila d halusi, banyaknya compang camping yang takut di luahkan si rakyat marhaen. Baru menegakkan hak sendiri,bonus d potong separuh! Sedangkan si punca, bersenang lenang hasil bodekan ekon jurus ke 8. Kopi aku sudah habis. Patut aku habiskan sekali nota aku d sini kah?

Ingatan utk diri sendiri.. Jgn aniaya org..

No comments:

Post a Comment