kamu sgt manis mcm gula!

Saya dan suami saya sudah berkahwin dalam anggaran lebih kurang seminggu..selalunya dalam setiap hari yang kami lalui, kami agak suka bergurau kasar.. yang versi kalau mak aku dengar, beliau pula yang sakit hati..Tambah pulak bila every weekend kak ani join kami sefamily..maka makin kasar la gurauan kami. Contohnya laki saya gurau macam ini..

"awak sekarang makin kurus eh..tapi awak makin boncet juga"

pastu bini pulak membalas..

"iye, sama macam kentut awak yang makin hari makin puaka pula baunya.."

Tapi orang cakap kalau asyik suka saja, mesti malamnya nak nangis..hoh...tipu la.. kalau da niat malamnya nak nangis, nangis la jadiknya.. tapi ini bukan kisah nak buat bahas apsal siang gelak, malam mau nangis.. ni kisahnya, petang tu hepi je ajak lakinya makan satey..lakinya pula ok kn saja.. dah hepi2 balik tu lakinya keluarkan isu 

"apsal awak letak buku2 resepi awak atas dining table..." dan beliau start membebel.. FYI, laki saya super fussy pasal perihal kekemasan rumah..Jadi pasal saya pun tatau datang mana kepala angin dan degil..saya kutip buku2 resepi yang baru beberapa hari beli tu, ingat nak buang dalam tong sampah je..tapi pk balik, beli guna duit rakyat malaysia tu..

Last2 hal remeh pasal buku nak letak mana pun da jadi masam muka dua laki bini itu...huh...! Tapi tak nangis pun.niat nak nangis pn tada.pasal lepas itu, saya kemas tempat tido, buka tv tapi otak setting nak tido.. FYI, saya mmg seorang yang cepat tertido berbanding dgn laki saya mahupn kak yana, bos saya. Tapi pagi esoknya masak brekfes laki saya dgn nota cinta 

"im sorry..saya degil tapi ai lebiu deep deep" 

Laki saya terus tak makan brekfes itu..ok...fine. Protes ye..protes! Esoknya, ai tak masak, ai buat air je.. hik hik! (Sila jgn contohi ini)

Tapi agaknya karma kau protes masak air je kat laki kau..ptg tu terus dpt balasan..pegi bengkel ingat nak buat alignment..dah tersasar jauh sgt dah alignment ni..harus pergi betulkan supaya viva si baby green ke pangkal jalan..Tapi pasal kau dah la degil, memprotes lak..hasilnya, tayar depan kau dua2 pun sudah di makan budak! sob sob sob...org bengkel cakap "ganti tayar baru dua bijik, buat alignment dan balancing juga" terus tears, balik rumah ngadu kat kak ani..nak ngadu kat laki, macam segan pulak..da la tengah protes protes..tetiba nak ngadu kt dia..tak gila namanya itu? Tapi agaknya pasal nangis kuat sangat version nangis drama hindustan..kalo pakai nangis version drama korea, silent nangis musti laki saya tak perasan.. walaupn saya nangis di dalam bilik di the most remote area dlm bilik tu..tapi saya suspek dia dengar luahan hati saya.. Dan saya juga suspek hati laki saya tersentuh pasal esok paginya beliau tinggalkan kad atm dgn nota di depan cermin

"untuk tukar tayar kereta" 

terus rasa nak pegi gomol2 beliau di pagi hari.. tapi rasa tak wajar pulak..kang lambat pegi keja dah kira time off pula.. (oh..ini bukan pervert...hahahaa..ok..iye...)

Oh, beliau juga belikan saya pendrive..(pasal saya sgt kedekut nak beli sendiri..dan agaknya beliau fedup saya selalu guna external hard disk beliau..hahaha)

Tapi paling saya terharu bila beliau letak satu gambar muka sendiri dalam pendrive itu...motip?


Tapi setiap kali kasik hadiah pun, musti letak atas dining table camtu je.. pastu buat muka macho sambil cakap "itu untuk awak"

Untuk suami saya :-

"kamu sangat manis macam gula..saya suka kamu sampai bila Allah izinkan saya suka kamu.."


No comments:

Post a Comment