adakah itu juga gaya?

Kadang- kadang kita ni suka sungguh berlagak poyo dan knowledgeable.. suka di pandang tinggi.. tapi tau tak, sbnrnya..lagi org pandang tinggi, lagi high expectation org pada kita dan maybe, lagi banyak juga org benci kita.. ye, aku sedang mengarut skrg.. 

Tapi sbnrnya aku rasa sepoyo mana pn kita boleh pergi, pls dont judge people by just knowing their surface appearance which sometimes may differ inside. Aku mungkin suka bergosip, join mengayam ketupat..tapi utk kasik nasihat pada org adalah perkara plg susah utk aku buat kecuali bab kewangan...hahahaha... my fave! 

Minggu ni bos g holiday.. jd selaku pengelat besar mcm aku ni..elok jugakla department ni ada masalah teknikal.. trip uols! penat jugak rectify problem ni.. tapi sepenat2 nak rectify punca trip, penat lagi bila si cleaner tanpa bertanya terus jump into conclusion yg fridge adalah punca segala2nya ~ sbb cik mat alih fridge tu kedepan sikit sambil ckp 

~ cik mat rasa peti ais ni kot..pasal dia berkait dgn ayaq...     

and since she know much more than me, maybe semua org pun beliau bagitau, puncanya adalah fridge itu...oh man, if u r so curios to know, y don't u ask rather than making ur own assumption? see, this can lead to another point ~ does all the fact she's giving before it based on her assumption or real facts? hmmm...i smell something fishy here... tak pe la. the true fact, SHE HATE ME..hahahaha... ~ whatever (rolling eyes).

Tadi aku baca one of my favorite blog ~ chooyaya..mentioning about gaya.. mekalau pakai tudung, maka persepsi salesperson akan berbeza pada kita..kalau smart, cantik dan bling2, confirm layan baik..kalau serabai mcm aku ni confirm la tak layan.. adoi.. bagi aku rugi betul kalau salesperson buat mcm itu.. psl buat sales mean, making money, man.. kalau u chase ur customer out, then, bila duit mau masuk? rugi ...rugi.. paling rugi adalah...yg selalu buat mcm tu adalah salesperson melayu.. oh..so sad fact.. 

Tak pa la..i dont need gaya, fashion whatever u called it.. as long as im comfortable wearing it, and my husband didnt get any sins from my appearance..then, it is far enough for me.. i dont have to please people who doesnt like my look.. they are so whatever... ~rolling eyes..  

Tapi tak yah la jawap begini... so lame..hahahaha

No comments:

Post a Comment