sembang kosong

Life have been very hectic recently.. maybe due to low thyroid level..so most of the time, rasa exhausted.. 
PRU13 pn da selesai..first time mengundi mmg rasa eksaited...tambah2 bila bangpol sanggup amek cuti dan teman balik  kampung..cuma keadaan di kampung sgt la panas.. "apa la dosa aku sampai panas begitu?" Tapi agaknya mmg musim..blk sini pn sama juga..panas wokeh..pagi2 da sweating! mujur ketiak ai bau oren..kalo xcaya, sila la cium ketiak ai..hahahha... 
Cakap pasal politik ni, perasaan aku adalah :- Sekuat mana sokongan pada satu2 parti, kita tetap racist.. kita akan tetap pilih sapa calon di kawasan tu berdasarkan kaum kita sendiri baru parti...tak caya..tanya diri sendiri jugak la... 
Tapi yg paling kesian tentu la persatuan ibu tunggal di selangor.. sblm pru13, beria2 kuar berita almost every channel nak saman kerajaan negeri selangor..tapi bila sudah pru13, alih2 kena tanggung kos guaman pula.. Kasihan.. tapi betul la tu..manifesto adalah manifesto..tada documentation utk manifesto..jadi? fikir sendiri la.. Nak cakap lebih karang ada pulak label aku bias - pro pembangkang la whatsoever.. tapi nasihat aku si kerdil ini, dari perjuangkan bangsa melayu, apakata kita perjuangkan Islam? 

Tapi hidup mmg la banyak politik.. kt tmpt kerja pn banyak politik.. politik paling kuat dan rare adalah cleaner kalau nak bagi mesej kat aku, mesti kena melalui sindiran..contohnya dia akan cakap kuat2 

"basuh cawan tu, jgn nak tinggal je" 

dan kawan dia pn akan jawap dgn kuat 

"aku basuh ok..tak pernah tak basuh".. 

aku pulak nak jawap 

"aku tak basuh pasal company ni ada cleaner dan tea lady yang di upah khas utk buat kerja2 macam ni." 

politik...politik...

Tapi skrg aku amek pendekatan, jangan minum air di sini.. pasal sini banyak karat! gila ah...kalo la setiap manusia di sini tgk apa yang aku tgk di water tank.sudah pasti la staff2 sini akan mengelijat suruh beli separate water dispenser yg tong biru tu.. tu belum lagi keadaan tangki yang mmg uzur..tak leh nk tutup..ntah apa binatang dan haiwan yg share air di atas, wallahualam... Apa2 je la..asal semua hidup dlm bahagia dgn aman sentosa, amin..

Oh, after few years suddenly aku terjumpa semula si penjahat wanita... ok, my ex 'best-friend'..hahahaha... drama sgt nak penjahat wanita bagai...hehe.. 

First time terjumpa masa tu aku baru je lepas melantak sushi dgn laki aku di wangsa walk.. ingat nak survey kereta sbb kebetulan ada car booth sales..sekali yg aku nampak adalah penjahat wanita..ceh..terus grab tangan hubby and balik.. oh, sungguh childish! Of course bangpol confuse apsal aku tetiba soh balik.. then aku cakap la ada penjahat wanita.. pastu aku terfikir..few years back, dia salesman kereta.. and now, masih di takuk yang sama? Bersyukur sungguh  dgn apa yg aku ada skrg.. Alhamdulillah..Allah Maha Adil pada hambaNya.. setiap perbuatan jahat pasti la balasannya pn buruk la juga..

2nd time terjumpa di penjahat wanita, time aku, bangpol, ibu dan dikmal makan di jom bali..tapi kali ni terjumpa aku rasa happy.. 

1) aku lebih bahagia dari si penjahat ini
2) mata aku tak lebam! 
3) Aku bahagia dgn bangpol
4) Sekurang2nya aku boleh bershopping dan berjoli dgn duit sendiri
5) Aku financially free.. everything goes sooooo smooth...

Too compare with him, im happier than him like ever! 

Dan GPS aku da ok! makaseh la banghalim...tada dirimu...susah juga hidupku...ahahahahaaa...




General election di DUN Parit Buntar

No comments:

Post a Comment