jom sembang.. jom bebel.. jom jom..

dlm kepala byk sggh benda nak d luahkan..tapi fikir perlu ada tapisan, jadi aku merepek saja la.. sehari dua ni tingin nak makan canai..paling kuaja, majalah tiga blh kuar citer pasal roti canai. FINE. mujur arini dpt makan jugak.. alhamdulillah...

Starting on 1st July 2013, 7e ada buat hello kitty charms collection.. ntah mungkin ke midlife crisis, aku beria sungguh kumpul kupon2 itu..hasilnya, dpt lah redeem 1 cute hello kitty charm..hahaha.. 
At the same time jugak, suda call nurul si adik ipar utk collect kupon ni kasik aku.. for the time being, baru ada 30 kupon.. Teruja uols! 


Last friday and monday, aku buat clearance stock...hbs kn stok kpd department2.. hectic but totally satisfying sbb ada stok pn, ada je la yg sibuk panas bontot dgn stok2 yg tak ganggu mana2 mata di dnasb ni.. jd, let go semua kecuali yg dh totally expired..senang hati la org2 yg selama ini susah hati kerana stok2 itu.. kendian, nurul si intern pun sibuk buat tagging.. sbg kenangan..aku snap satu tagging yg takkan pernah kita jumpa di mana2 kecuali di store dnasb ni je.. hahahaa


Innocent sungguh ...

Hari sudah hari rabu.. tapi hari pulak start sakit tekak dan batuk2..muntah2 jgn ckp la..kena tang batuk teruk, terus pakej muntah sekali.. mujur keluar roti canai pagi tadi.. sedap sikit lalu di tekak..kalo muntah tapi sblm tu minum milo...tak ke baunya sungguh %^&!@# !! oh, saya tidak mencarut ye tuan tuan.. 
Tapi batuk dan sakit tekak bukanlah halangan..yang daku risau adalah jikalau diri ini demam..dah la nak travel ke utara yang agak panas.. atoyai.. mudah2an tak demam... amin... I is so tak sabar tunggu JUMAAT!

Tadi godek2 pesbuk.. nampak satu status yg mempertikaikan tntg keistimewaan org atasan.. aku baca, dan tenung dlm2... bukan setakat maksud kata2 kakak ni..tpi nk teliti sejauh mana ketidakadilan yg company bagi.. company sudah berlaku kejam kah pada org bawahan? ada paksaan bekerja mcm buruh tapi gaji ciputkah? ada penindasan seksual kah? ada penindasan terang2an kah? apa? apa yg company sudah lakukan? Aku nak tahu apa ketidakadilan itu? aku bukan org atasan mana2.. aku cuma pekerja marhaen sama macam dia.. tapi aku rasa apa yang kita dpt di dnasb adalah sgt besar berbanding apa yg boleh di beri oleh company lain.. 

jgn ckp benda besar la..ckp benda kecik saja..medical.. company lain tak sapot medical utk anak bini laki ye.. kalo laki ku keja dgn syarikat besar, medicalnya cuma tanggung dia sorang, ye. masuk spital pun pakai GL (gerenti letter) bukan medical card mcm yg kita dpt.. itu remeh ke? hey, itu consume almost half a million to company which i feel more than generous.. some more, ada rm1000 lg utk out patient treatment.. so, tang mana tak adilnya tu?

Do other company provide you petty cash including pantry items especially snacks? hell no..aku keja dgn 3 bank kot sblm ni.. pantry adalah bilik dgn water dispenser saja.. makanan, snacks and milo are not provided, uols! 

Staff loan is like to good to be true.. heh, mana tmpt kasik kau loan tapi interest langsung tak caj? kau ingat kalo tok nik dan tok s tak fikirkan staff, dia nak ke kuarkan duit tapi tak dpt pulangan? baik dia laburkan duit2 yg staff pinjam tu, atleast dpt gak interest gain. Bagi kau, bukan kau bersyukur pun.. complaint je banyak.. For those who think that company has been so unfair to you,then i bet, u better give up and find another place which can HEAR u so well.. Paling sarcastic yg boleh aku luahkan adalah ~ sapa suruh dulu kau belajar degree amek course salah..cuba kau amek engineering + business admin.. apply jd bos, tentu skrg kau duduk goyang kaki saja tunggu some sort of benefit as per what u've claimed. 

Seronok tak baca bebelan aku? seronok? hahaha... kadang2 kita tak perlu cari salah siapa tapi akui lah salah itu di pihak kita.. so k kalau kadang2 kita rendahkan ego dan terima saja apa org bagi dan kata.. even tho aku pn tak bagus malah lebih teruk perangainya..tapi sbg pekerja, aku rasa kita perlu bersyukur dgn apa yg kita dpt..sekurang2 dato2 tak lupa bagi bonus raya dan bonus hujung tahun.. bagi lagi increment pada yg qualified.. sekurang2 manager2 sudah bertungkus lumus hantar claim supaya company dpt meneruskan kelangsungan hayat company dan sekaligus dpt bayar gaji kita semua.. hebat kn? 

Mari bersyukur! 




No comments:

Post a Comment