Entri tadak motip...

Yuhuuu...pekejadnya aku mengalahkan bangla dok di opis time cuti hari buruh sedunia nih...huh...busy woo minggu ni..semuanya sbb SCORE dan TERAS assessment..uish..penat gak..dgn badan yg masih tak berapa nak sihat...terasa jugak mcm nak cuti..tapi mekalau asek cuti je..baik hantar surat resign aje..senang...bos pun tak la menyampah asik dlm form cuti ai saja..huh..

Aku pun tgh siapkan diri nak sambut bayi baru dalam family...bukan aku la..si nor adik ipar bangpol merangkap beras biras aku..selaku abg/kakak sulung dlm family, bila tadak parents..maka kamila kena jadi parents utk adik2 yg lain..(perghh...dilahirkan bongsu..tetiba ada adik..mmg besar kepala rasanya..hahah) 

Nor di jangka bersalin dlm bulan 6 tapi dia da start rasa mcm nak bersalin...dah la lakinya baru kena transfer ke Ampang... adoi..Ampang dan Selayang...jarak lebih kurang 40minit perjalanan..sbb aku paling dekat..jadik aku kena sentiasa la bersedia..just in case...

Kalo tak dpt cari bibik yg sanggup keja sebulan..mebi nor berpantang di rumah aku je..huh..apa la rasanya pegang newborn baby, hek? Sumpah aku tak pernah jaga bayi...pegang bayi pun tak reti..aku cuma reti kacau kasik nangis je..itu mmg aku pro tahap dewa dewa rasanya... Tu belum lagi fikir..camne nak jaga org yg tgh berpantang..apa yg dorang kena makan...apa yg kena buat.. huh...lap peluh jap... 

Tapi aku yakin, Allah will show us the way...cuma aku berdoa dan berharap..jgn la aku sakit time2 aku jaga nor, bayi dan anjelina anje..Semoga urusan berjalan lancar... amin.....By that time, aku tak kan stay back atau OT selama 44 hari...harap2 aku tak cuti dan mc juga..hehehe...

 

No comments:

Post a Comment