Semuanya OK.....kah?

Minggu ni ada yMCa lagi..backpain lor... a day before tu dinner dgn family abgngah..pasal si kenit tu selalu keliru sapa ibunya..aku kah atau si nor kah..Tapi selalunya dia suka pilih aku jadik mak beliau..mebi sebab jumpa seminggu sekali..cuba kalau hari2..huh...Tapi the most dramatic part everytimes nak balik adalah makhluk halus tu musti nangis2..pasal dia ingat mak dia nak tinggal dia.. Anje..anje..anjelina betul la yu ni..Nak pujuk beliau kena angkat beliau..hug hug..kiss kiss..tear..tear..dan lepas..opss! dan recently angkat benda berat cause me backpain..hmmm...anje..yu r no longer 2kilo, wokei?
Aku ingat backpain ni pasal last time angkat banyak barang during pindah rumah..tapi lama no sakitnya..jumpa doktor klinik mesra dia ckp muscle stress..tapi makan musle relaxer pun tak menyelesaikan masalah itu..so last time pegi klinik Family..check kidney, ok..urine test ok..nak kata slippery disk, sakit itu bukan di tempat yg sepatutnya..According to Dr Rohani, kalo slip disk, akan ada sakit mcm electric shock di bahagian kaki which never happen to me so far, alhamdulillah. Buat scan juga..ada endometriosis di sebelah kanan.. so doctor itu buat conclusion yg endometriosis itu telah menekan buah pinggang saya yg sihat, Alhamdulillah lalu menekan muscle saya sehingga sakit.. lalu saya di refer ke PPUKM.. Waktu MC itu, aku makan pain killer aje..sob sob sob..pasal doktor yang di refer itu no longer active di bahagian O&G PPUKM pasal da nak upgrade jadi dekan..tapi kami berjaya mencapai kata sepakat, maka opoimen di set ke 10 april 2012 which is the nearest date O&G doctors jumpa para pesakit spt aku..
Perasaan aku skrg..bila nak baring..rasa fobia sikit..bila nak jumpa doktor pun rasa trauma jugak..takut di suruh bedahnya mcm apendik dulu..atoyai.. skrg dlm otak, fikir doktor..fikir operation...percaya la..aku mmg ada sedikit perasaan takut nak berdepan dgn gynae...super blue mode activated..sigh...
Bila otak dah set takut..muka pun berkedut..pasal asyik bermuka ketat..cuba back to normal me..tapi tak boleh tipu diri sendiri yang at this point of time, until i know what is the endometriosis procedures, hati tak senang woh...
Tatau what the gynae will inform me..dunno what sort of the procedures will be used..cuma aku harap masa aku buat rawatan itu, abangpol tiada di situ...Aku harap berita baik atau buruk..biar aku digest dan bertenang before we sit down and talk about it...
Ya Allah, tenangkanlah hati hambaMu ini...amin....



No comments:

Post a Comment