acai beri..acai acai..apsal nama kau acai?

Wah..sungguh nampak senggang masa aku di opis ini..oh tak..ada banyak keja tapi aku hold dgn sesuka hati pasal bos jumpa big bos di luar.. yehaaa!tajuk si acai beri..apsal aku cite pasal leisure time lak nih..ok..tadak motip..

heh..start dari 2 May, aku minum minuman kesihatan acai beri..MonaVie.. reason dia senang je.. kawan aku puan zaharah ckp..try minum monavie tgk..badan jadik segar.. pagi tu zaharah suggest, elok nak balik tu..keta aku di pintas alza monavie..terus amek hp..dial dan call..sayangnya pertemuan kami di simpang terapik lite sgt la lite2..terus clash..tapi dpt dgr sore aje.. so aku ckp nak beli monavie..set apoimen utk amek dgr kebagusan jus buah2an ni.. 

mr monavie dtg opis. kami diskas sikit..tunjuk, rasa..bertikam lidah pehal harga kau mahal..pas dpt alihkan peranakan si penjual acai beri, maka aku setuju beli pada 1 may 2012.. reason pasal da dpt gaji..(tarikh kejadian 2 minggu sblm gaji..sekian) 

Tak dapat jumpa 1 May pasal aku mungkir janji..jadi esoknya mr monavie dtg membawa sebotol monavie purple 750ml dgn harga rm130 sebotol..bawak balik dgn muka hepi..laki bini pun eksaited.. bini rasmi dulu pasal bininya yg beli..lakinya pn eksaited juga pasal bininya tak claim apa2 dari beliau..

2 hari lepas beli, mr monavie call tanya "ada perubahan tak?" ai jawap "tak" padahal, ai never observed what kind of changes can that juice do to us..so utk puaskan hati sendiri..ai buat observation.. im looking at my own view..did i feel the changes? yes, it get rid of my backpain tanpa di sedari..some more, ai boleh bangun pagi tanpa rasa malas..! yang paling obvious, da jarang rasa letih..contohnya hari sabtu 5 may tu suppose to be my most fatigue and exhausted day...but amazingly..ai lupa yang ai tak penat langsung...! owh...alhamdulillah... terasa sgt bersyukur kerana Allah kurniakan kesihatan yang baik padaku.. 

Tgk pada bangpol pula..lepas minum monavie tu dia merungut selalu tido awal..hahaha..sbnrnya dia sblm ni jenis yang payah nak tido..4-5 am baru nak terlelap..skrg..pukul 11pm atau 12am pn da boleh berdengkur..good la..cukup tido, badan dpt cukup rehat..segar dan blh keja di tahap optimum.. 

rupanya rm130 yg aku nampak mahal pada si acai beri ni..memang berbaloi! aku pasti akan beli botol yang kedua..ke3..dan silap2 aku beli terus 4 botol..atau terus jadik ahli..haa..terus dpt harga murah...


**gmbr dr google.. 

Kat malaysia cuma ada kaler purple, merah dan kuning saja... 


No comments:

Post a Comment