Tentang bulat dan semuanya adalah bulat semata-mata..lengkung sikit pun tak amek kira..

Semalam laki aku balik dgn hepi cakap TV3 letak bola besar kat bucu bangunan sebelah poster mentor.. sempena world cup.. dorang tutup2 tak kasik nampak..tapi laki aku nampak gak celah kain tutup tu pasal beliau mmg suka selak2 kain..hobi masa lapang la katakan...hahaa...kelucahan terlampau nih..ok..kita mulakan semula..beliau nampak pasal angin tiup kain penutup bola tu time lalu di bandar utama..phewww.. dah lain si kak ninie baca kang..hahaa...

Bola kn bulat..mcm roller coster jugak..jadi karma tu berbentuk bulatkah? entah.. tapi definately, what goes around, comes around.. ke what comes around goes around? mana2 je..kan motipnyer bulat? Hoo..tapi aku paling benci mulut sorang kakak opis ni yang bermuka bulat tapi mulut style batu api yang super flame! Tak habis2 nak cerita buruk tentang orang lain.. eh..kau tak sedar kau pun buruk perangai meh? Tapi paling kesian adalah bos aku pasal beliau la paling dimusuhi oleh si mulut puaka ini.. oh, pasal aku kawan bos dan juga kuli bos aku..maka aku pun turut terasa tempiasnya..oh..pilu hatiku! Jadi si batu api bermuka bulat yang perasan dirinya suci dari sebarang dosa itu suka sangat memprovokasi org lain supaya terserlahlah keburukan org yang lain dan beliau tetap suci kerana beliau tak sudi berkongsi ketahian beliau sendiri. Mungkin faktor usia yang menghampiri monopos..jadi begitulah lagaknya.. huh..sungguh tak nissan urvan. Tapi kalaulah beliau tahu..aku ingin nyatakan padanya..insafla kak..susah nak mintak maaf kat padang masyar nanti dgn org2 yang kita da aniaya ni..harap masih ada masa utk kita bertobat.. dah satu hal pulak aku kena mintak maaf dgn si muka bulat ni psl da mengata dia..ceiiyyyttt! habis terpalit tahimu di blog ku..huhuhu

Berbalik pada bulat...smlm aku buat biskut coklat chip kacang bulat2 besar bagak pasal laki aku mengidam nak soh aku buat biskut ala2 chipsmore.. oven tu api dia dah tak balance...jd bakar pun tak cantik..tak pe..harus rasa kembang pasal laki aku puji biskut itu sedap.. terus love deep deep..


 Yang bawah biskut tu bukan cookies..aku nak buat mufin tapi overcook sampai jadi mafin-keras-ang-ang

 Dah siap! Satu tray je yg cantik..lagi satu hangit sikit..harus tak tunjuk sini. Sekian..

Biskut itu bulat..walaupun tak berapa bulat..tapi ia adalah usahasama gigih laki aku golek doh guna botol kicap dan guna cawan jadik acuan...

Ni pulak time sambut birthday budak bulat @ adik ipar aku.. nughrul.. aku panggil dia nurul hudu.. haha..bukan yang kecik tu..yg tu anjelina anje @ nyonya..



 the best shot from anjelina anje..habis2 lawa dah tuh...

 

oh..drama sblmnya..Laki nya tanya sama bininya:~

"mana cap bulat ala kominis tu?"
"ntah.."
"kalau tadak cap..saya terpaksa pakai yang ni je..."


"owh...." sambil bininya kagum..kok nak di pakai kopiah nikah..Sudah bertaubat agaknya...jangan awak berniat nikah lain sudah la ye! Kang awak saya biskutkan..lumat uols! 

Apa lagi yg bulat? ermm..hati saya pun bulat..kdg2 saya pretend to be most happiest woman ever..but deep in my round heart..sometimes it's fragile.. tapi sometimes, i can become so heartless..cold like a stone..Tapi aku tahu, apa saja yang orang perlakukan aku sekarang adalah mungkin re-play dari perlakuan buruk aku yang lepas pada org lain.. tak kisahlah pada dia..pada kamu atau pada mereka.. kerana kita assume karma itu bulat..dan semua itu berbalik pada kita tentang apa yang sudah kita lakukan sebelumnya..jadi, berhati2 la bila kita sedang sakit hati..bila kita sedang marah..atau bila kita lepas kena marah..atau bila kita rasa nak mengata org.. sebab:~

Rasulullah saw pernah ditanya tentang sebab paling banyak yang mengakibatkan orang masuk syurga, Nabi menjawab, takwa kepada Allah dan akhlak mulia. Nabi juga ditanya tentang sebab paling banyak yang mengakibatkan orang masuk neraka, maka Nabi menjawab, mulut dan kemaluan. (HR. Tirmidzi)








1 comment:

  1. insyaallah sy cuba bertaubat..tgguuuuuu ajerrrrr...tpkn biskut tu nmpk sodap...nak sikit...hehe

    ReplyDelete