project kedua~ baju kurung kedah..

Ni namanya lagu atip..pasal beliau suka ini lagu..hasilnya aku pun terpengaruh sampai dengar again and again..adoyai.... terus imegin jadi najwa latif time mandi..hahaha... 

Oh di hari sabtu yang berbahagia ini...aku tgh tunggu kontraktor...kata dtg pukul 10am..skrg dah almost pukul 1pm! aku lak yg kena tunggu kontraktor meh? huh...sungguh kiciwa... Tak pe.. pasal aku dtg dgn hati yang gumbira..jd aku gembira la.. walaupun kerjanya menunggu org dtg buat keja.. fine! 

So dari masa terbuang..aku pun potong kain utk di buat baju utk anjelina anje..aku plan buat baju kurung kedah saja. Penat aku cari pola baju kedah di internet..tak jumpa.. so..aku pn pepandai potong sendiri tanpa pola.. tapi mmg aku potong lebih utk reserve 'basi' dan 'makan jahit sisi'.. maklum la..belum pro..jd kena buat stage by stage..skrg tak sabar pulak nak pegi jahit sisi..dan mula menjahit baju kedah budak kecik tu.. 

utk baju aku buat plain colour putih. pasal aku ada banyak lebih kain putih balance yg aku beli sejak 2010..kain pulak aku pakai kain yg aku beli kt mydin tu hari..putih corak bunga hijau.. matching la tu...lagipun baju kurung kedah mmg cantik plain dgn kain berbunga rather than both berbunga2, kan? 

Kalau menjadik, makanya aku akan buat baju kurung kedah lagi sekali...guna plain putih dgn kain corak2 tu jugak utk baju aku...hahaha... boleh buat baju nor dan nurul juga.. haa...biras2 pakai baju serupa psl aku ada balance kain yg banyak?? 

Oh, ni project baju kurung aku..tapi belum jahit leher lagi...plan nak pakai time kenduri anak dato nik di PICC 2 june 2012 nanti..hehee...




Lepas ni nak belajar buat baju kurung moden.. baju pesak gantung pun ok.. jadi save la budget nak buat baju lepas ni..instead of paying rm30-rm50..let's just make it on my own...save bajet mak, uols! 

ni yang kuar time aku imegin cane la rupa baju kedah yg aku nak buat nanti...


1 comment: