cuti version no 2..

Aktiviti hari ketiga ni aku mcm blur dan tade arah tuju..pasal mmg tatau kat mana lagi nak pegi di sini..so ptg tu ajak kak ani dan mak join kami ke bukit larut.. sekali Daniel dgn Aleeya pn nak ikut.. Oh, i sgt la eksaited nak ke bukit larut pasal da lama tak hiking..tapi kali ni tak la hiking..niat nak naik jeep saja.. malangnya kami cuma dpt tenung jeep2 itu pasal "tiket habis utk hari ini"
FYI, sapa2 nak ke Bukit Larut aka Maxwell Hill dan nk naik jeep, sila tunggu depan kaunter seawal 6.30am.. seriously..no joking.. pasal jeep yg ada sgt limited..trip is every 30 minutes..and last trip dia pkl 5.00pm..start at 8.30am mcm tu..So kami pn cuma berlegar2 di kawasan bawah aje la...




Lepas dikecewakan oleh Mr Maxwell Hill, kami ke Kuala Sepetang..nak try famous mee udang yg masuk Majalah 3 tahun bila ntah.. Ada pilihan RM8 (Udang bela) RM10 dan RM12 udang laut.. Malangnya udang laut habis..so kami makan RM8/pax mee rebus kecuali bangpol pasal dia makan kuetiaw rebus dan mee goreng..


Esoknya, dgn harapan yang belum putus, kami ke Bukit Larut lagi.. Tapi...kami tetap frust.. tiket habis seawal 7.30am!

 Muka frust...
Dah tu takkan nak sia2kan macam tu aje kn cuti yg ada..so kami cadang nak ke Pangkor...hahaa.. dgn sehelai sepinggang..kami gerak ikut jalan lama ke Pangkor..



Malangnya....orang terlalu padat.. packed like sardine! Sigh.... kiciwa... kiciwa..!

Pehtu kami gerak ke Teluk Batik pulak...kami almost give up pasal jalan jem sejak dari simpang masuk...luckily laki ai yg drive..hahahaa.. dlm give up itu, kami u-turn..tapi fortunately jumpa parking..so terus parking, dan jalan..orang penuh! mcm citer Piranha time dorang tatau Piranha tu ada.. ok...imaginasi ai melampaui batas hek? hahaha..



Naik bot..RM5/pax dan pakcik bot yg baikhati kasik chance soh posing bawak bot...ke sebenarnya dia da penat bawak bot jadik dia soh lelaki2 di situ takeover? hmmmm......

Cuaca sgt panas kat situ..so lepas naik bot..kami jalan2 kat stall di situ carik seluar mandi bangpol..takyah mandi laut pn takpe, senah..jalan2 kat situ pn da mandi peluh yg sama masin mcm air laut.. sekian... 
Pasal seluar yg kami cari tak jumpa, dgn kiciwanya kami nak balik..tapi aku yg kena drive..whhhaaaatt???? ye, ai drive...bangpol senyum je duduk di tempat co pilot.. Jem wokeh? jem! 
Balik tu cadang nak ikut jln lama tapi tak jumpa simpang yg betul jadi kami da terikut jalan jauh sampai ke UTP, UiTM..sudahnya kami kuar ke Simpang Pulai, naik Highway balik.. holaa... dah jalan jauh... huhuhuhuh...
Sampai rumah dah lewat petang...so rehat2 kejap...aku kena tidur...tidur...dan tidur pasal malamnya nak gerak balik ke KL pulak... sob sob sob..
Dalam kol 11pm mcm tu kami gerak balik... memula bangpol drive..tapi cuma sampai tepen aje.. lepas isi minyak aku pulak drive..bangpol tido... 

Sepanjang perjalanan aku drive tu, aku keep on repeating dgr lagu SOKO..

Pasal da ulang2 kali dgr lagu "i'll kill her..i'll kill her.." mata pn da start ngantuk...aku plan nak tukar driver... di suatu tempat..PLUS hiwey..aku ingat sebelum Ulu Bernam...ke Ladang Bikam..tak sure.. aku nak kejut bangpol..jadi aku toleh ke kiri..elok toleh je, aku bertentang mata dgn "sesuatu"... yu tgk ai, padahal ai nak tgk asben ai.. ceh...meremang bulu roma... terus tgk depan..ilang mengantuk semua.. luckily aku tak hilang focus memandu..keta msh jalan lurus..alhamdulillah..kalo tak..sure da terbabas... 
Aku drive sampai nampak tempat rehat...berenti..g toilet pasal rasa seram sampai nak terkencing..dah settle, masuk balik keta...drive sambil dgr lagu yang sama..ceh! 
Bila aku cita kat bangpol time da sampai KL, bangpol ckp "itu mebi hantu yg mati kena bunuh..pastu da awak nyanyi lagu tu manyak kali...dia pn saspek awak la yg bunuh..." ceh...sungguh tak menyedapkan hati...



No comments:

Post a Comment