It's time to move in!

smlm..sepatutnya amek halfday...tgh hari g keja..unfortunately, since semalam aku muntah2...plan nak mc..tapi tak g klinik pn..tak larat dan malas..jd.. teman bangpol di rumah baru buat final touch.. dia keja, aku duduk goyang kaki..sebijik mcm bos2 zaman dolu2 dlm filem melayu.. 

smlm pasang grill pintu dan tingkap dapur.. seriously, aku menyampah tgk rupa grill itu.. peten org kedekut besi welding.. letak hujung sini secalit..letak hujung sinun secalit...kasik ala kadar cukup2 utk lekatkan end to end connection aje.. konsep bersederhana gitu.. mcm kn kos beli grill tu mcm beli pamper..pakai buang.. jd faham tak konsep aku marah sambil perli nih? paham tak?? walaupn encik abu si pembekal grill konpem tak baca blog aku..tapi percaya la.. aku ingin kau tahu.. sekian..

kemudian pasang kipas kedua di living hall aka dining area.. dan juga pasang kipas UFO di bilik kedua.. oh..bangpol juga sempat tunjukkan kehebatan beliau memasang lampu di master room dan LED light di balkoni.. sungguh HEBAK dan LAZAK... aku buat apa? aku tengok aje bangpol buat keja..tapi da tak goyang kaki pasal tak larat nak goyang kaki dah..gila apa goyang kaki sampai satu hari? bos2 filem melayu zaman dulu pn reti berenti goyang kaki lalu belek2 file tanda mereka perlu buat sesuatu utk buktikan mereka encik bos filem melayu.. jadi aku patut berenti muntah dan makan asam.. pergghh.. sungguh mengujakan.. sambil makan sambil nyanyi lagu SOKO sampai kena marah dgn bangpol pasal nyanyi lagu berhantu tu..

 pasang frosted glas...
 Uncle India yang macam mabuk tapi tetap komited keja..
 Pelakon extra yang tadak kena mengena.. part 1

 Aksi yg tadak kena mengena..part 2

 Encik abu dan jaji sedang buat aksi skeptikal ultraman "I fire u.."
Jaji potong tangan encik abu..tapi yg terpercik bukan darah..tapi api..hebatkan??

Bangpol sedang menunjukkan kehebatan beliau...

  Lalu kami renovate rumah jadik GYM! hahaha...tipu..ni gym kat bawah rumah...

 Kipas di living hall
 Lampu dan kipas peveret ai di master bedroom
Paling epic...balance duit yg tinggal selepas renovation.. sekian

Minggu ni buat cleaning... minggu depan angkut barang.. oh, sungguh penat tidak terkata... nak upah mover, tatau duit balance spt di atas cukup ke tak...sob sob sob... ke dorang terima bulu hidung as payment method? 



1 comment: